Lesson 5: ការប្រាស្រ័យទាក់ទង - MyPando Group

Breaking

MyPando Group

All in One Services by MyPando Group with provide the good quality of our products to satisfy customer target!

Languages

Sunday, July 14, 2019

Lesson 5: ការប្រាស្រ័យទាក់ទង


ការប្រាស្រ័យទាក់ទង

I. និយមន័យៈ  ការប្រាស្រ័យទាក់ទង

ការប្រាស្រ័យទាក់ទង គឺជាការធ្វើអន្តរកម្មរវាងបុគ្គម្នាក់ទៅបុគ្គលម្នាក់ទៀតឬមនុស្សមួយក្រុមទៅមនុស្ស



មួយក្រុមទៀតក្នុងការចែករំលែកចំណះដឹង បទពិសោធន៍ ឬអ្វីផ្សេងៗទៀតនៅក្នុងជីវិតរស់នៅប្រចាំថ្ងៃ


ការប្រាស្រ័យទាក់ទង គឺជាដំណើរការនៃការបញ្ជូន ឬផ្ទេរព័ត៌មានពីមនុស្សម្នាក់ ទៅមនុស្សម្នាក់ទៀត ឬទៅមនុស្សមួយក្រុមទៀត

II. តើអ្វីជាការប្រាស្រ័យទាក់ទង?
ការប្រាស្រ័យទាក់ទង គឺជាលំនាំទំនាក់ទំនង ទៅវិញទៅមក រវាងមនុស្ស     និងមនុស្ស។ វាអាចធ្វើឡើងរវាងមនុស្សពីរនាក់ ឬរវាងមនុស្ស ទៅមនុស្សមួយក្រុម។
ឧទាហរណ៍៖
§ប្រធានការិយាល័យ និងបុគ្គលិក
§នាយកសាលា និងគ្រូបង្រៀន
§គ្រូបង្រៀន​ និងសិស្ស។ល។
 គោលបំណងសំខាន់នៃការប្រាស្រ័យទំនាក់់ទំនង គឺដើម្បីយល់ពីអ្នកដទៃ និងដើម្បីអនុញ្ញាតឲ្យអ្នកដទៃ យល់ដឹងអំពីខ្លួនដែរ។
 ចំណុចសំខាន់ៗ ដែលពាក់ព័ន្ធនឹងការប្រាស្រ័យទាក់ទងមាន៖
១.ការគិតពីអ្នកដទៃៈ អំពីឋានៈ តើគេជាមន្រ្តីថ្នាក់ណា ជាជនបែបណា?
២.សេចក្ដីអត់ធ្មត់ៈ ជាធម្មតាការប្រាស័យទាក់ទងមិនសុទ្ធតែជួបរឿងល្អនោះទេ អាចជួបរឿងមិនល្អជាច្រើន។
     ៣.ការគោរពៈ ពេលគូរភាគីយើងកំពុងនិយាយ យើងត្រូវខិតខំស្ដាប់ដោយប្រុងប្រយ័ត្នជាហេតុធ្វើឲ្យគេសប្បាយចិត្ត។
៤.សក្ការៈ ក្នុងការប្រាស្រ័យទាក់ទង យើងគួរតែផ្ដល់កិត្តិយស និងការគួរសមដល់ភាគីធ្វើឲ្យលទ្ធផលនានាបានសម្រេច។
៥.សេចក្ដីក្លាហានៈ ការប្រាស្រ័យទាក់ទង ត្រូវមានលក្ខណៈ មោះមុត និងអាចដែរ។

សំនួរ: តើអ្នកយល់យ៉ាងណាដែរចំពោះការប្រាស្រ័យទាក់ទងតាមរយៈទូរស័ព្ទ​ ល្អអាក្រក់?


III. ការប្រាស្រ័យទាក់ទង តាមទូរស័ព្ទ
ប្រភេទនៃការប្រាស្រ័យទាក់ទងនេះ ត្រូវបានគេចាត់ទុកថាជាវិធីសក្តិសិទ្ធិបំផុត ពីព្រោះសំណួរខ្លះអាចធ្វើឲ្យរយៈពេលនៃការសន្ទនា រវាងអ្នក​បញ្ជូន និងអ្នកទទួល ដែលអាចបញ្ជាក់ចំណុចជាទស្សនៈរបស់គេភ្លាមៗបាន វាធ្វើឲ្យចំណេញពេលវេលា សម្រាប់ភាគីទាំងពីរ ។
ពេលដែលការប្រាស្រ័យទាក់ទងតាមទូរស័ព្ទ អ្នកសួរ និងអ្នកឆ្លើយ មិនបានឃើញគ្នាទៅវិញទៅមក ដូចនេះសូមពិនិត្យមើលចំណុចមួយចំនួនដូចតទៅ៖
កំណត់ឲ្យឃើញពីអង្គភាព ផ្នែករបស់អ្នក ឈ្មោះរបស់អ្នក ប្រសិនបើអ្នកត្រូវឆ្លើយ
រៀបចំអ្នកណាម្នាក់ ឲ្យឆ្លើយទូរស័ព្ទ បើអ្នកទៅឆ្ងាយ
ធ្វើការកត់ត្រា ដើម្បីរំឭកពីអ្វីដែលបានទទួល
ការគួរសម
និយាយឲ្យច្បាស់លាស់ ប្រកបដោយសំឡេងមធ្យម
និយាយពីអ្វីដែលមានប្រយោជន៍
 កត់ត្រាត្រឹមត្រូវ និងច្បាស់លាស់
ស្តាប់ដោយប្រុងប្រយ័ត្ន
សួរឡើងវិញបើមិនច្បាស់លាស់
មានចិត្តអំណត់


ដំណើរការនៃការប្រាស្រ័យទាក់ទង



វិធីសាស្រ្តប្រាស្រ័យទាក់ទង


វិធីសាស្ត្រប្រាស្រ័យទាក់ទងទៅនឹងអ្នកផ្ញើរសារ និងអ្នកទទួលសារនោះមាន៖

អ្នកផ្ញើ គឺជាមនុស្សដែលផ្តើមនូវការប្រាស្រ័យទាក់ទង
ដាក់លេខកូដ អ្នកផ្ញើរនឹងប្រើលេខកូដណា ដែលគេគិតថានឹងមានន័យដូចគ្នា ចំពោះអ្នកទទួល
សារ គឺជាទម្រង់រូប (សំណេរ ឬសម្តី) ដែលអ្នកផ្ញើរដាក់លេខកូដចូលទៅក្នុងព័ត៌មានរបស់ខ្លួន
ណ្តាញ  តើសារនោះត្រូវបានគេទទួលតាមរបៀបដូចម្តេច?
អ្នកទទួល  គឺជាមនុស្សម្នាក់ ឬច្រើននាក់ ដែលស្វែងយល់ន័យសាររបស់អ្នកផ្ញើ
ការបកស្រាយលេខកូដ គឺជាវិធីដែលអ្នកទទួល បកស្រាយនូវសារ ដោយប្រើបទពិសោធន៍ និងចំណេះវិជ្ជា
ការរំខាន  គឺជាការធ្វើឲ្យច្រឡំ ឬសម្តែងចេញជាឧបសគ្គ

ព័ត៌មានត្រឡប់ គឺជាការត្រឡប់មកវិញ នៃវិធីប្រាស្រ័យទាក់ទង ឬដែលជាប្រតិកម្ម នៃការប្រាស្រ័យទាក់ទងរបស់ខ្លួនត្រូវបានគេបញ្ជាក់ ។

ដូចនេះបើគ្មានការប្រាស្រ័យទាក់ទងគ្នាដ៏មានប្រសិទ្ធភាពទេនោះ ទោះបីមានយុទ្ធសាស្ត្រដ៏ឆ្នើមបំផុត និងផែនការដឹកនាំបានល្អបំផុតយ៉ាងណាក៏ដោយ ក៏មិនអាចទទួលជោគជ័យមួយរយភាគរយបានឡើយ ។


អត្ថបទដោយ៖ រឿន សីហា
ផ្សព្វផ្សាយដោយ៖ (thebookcafebtb)

No comments:

Post a Comment